בין אם אתם נגד ובין אם אתם בעד, המחאה נגד תכנית "מהיר לעיר" של משרד התחבורה ונתיבי איילון, תופסת תאוצה. ברחבי השכונה ניתן לראות עשרות שלטים שונים נגד התכנית. דף הפייסבוק של מארגני המחאה גרף מאות לייקים ואלפי צפיות בפוסטים שפורסמו בדף. כמו כן, קבוצות הווטסאפ השכונתיות מלאות בדיונים ובשאלות על התכנית ועל המחאה ועצומה שנפתחה לפני ביקורו של שר התחבורה בהד"ג הציגה מספר של 3,500 חתימות.
שיטוט באתר של החברה המבצעת את הפרויקטים, חברת "נתיבי איילון", מציג את התוואי הצפוי של "ציר העדפה עירוני מוסכם" בשכונות עין גנים והדר גנים. הציר הצפוי יתחיל בחיבור הרחובות "דוד וולפסון" ו"עין גנים", ימשיך עד לצומת סירקין ומשם עד לצומת שמול מחנה סירקין ברחוב הרב עובדיה יוסף. בצומת הזו, הציר ימשיך לתוך השכונה ברחוב מנחם בגין לכל אורכו עד לגשר המחבר בין השכונה לכביש 471.
"ציר העדפה עירוני מוסכם" הוא כביש רגיל אך לפני כל רמזור תתבצע, בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, העדפה לרכבי תחבורה ציבורית. בשכונת הדר גנים ישנם רק שני רמזורים, לא מובן איך החברה המבצעת רוצה לתעדף תחבורה ציבורית לפני רמזורים ברחוב שבו אין רמזורים לכן ככל הנראה חלק מעבודות שדרוג פני הרחוב המובטחות באתר החברה, יכללו החלפת הכיכרות ברמזורים.
הטוענים בעד ציר התחבורה הנ"ל מסבירים כי כחלק מהמאבק בפקקים ההולכים ומתגברים ברחבי הארץ יש לשדרג צירים ורחובות בכדי שיורידו את הלחץ בכבישים, בשיחה עם תושב השכונה שתומך בפרויקט נאמר: "הנת"צ אולי אינו נוח לתושבי השכונה, אבל צריך לזכור שאנחנו גרים בשטח עירוני ואסור לנו להתסכל רק על טובתנו האישית"
בשיחה אחרת עם אחד ממתנגדי הפרויקט נאמר: "נת"צ מסוכן בהדר גנים יגרום לירידה בבטיחות הולכי הרגל בשכונה, כולל ילדים. רמזורים במקום כיכרות רק ייגרמו להאטה בתנועת הרכבים ויווצר מצב אבסורדי שתושב הגר ברחוב משורר יצטרך לעבור חמישה רמזורים בכדי לקנות חלב בהיפר מור"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ בשיחה עם תושבי השכונה אמר כי "כלום עדיין לא סגור" ושהפרויקט עוד לא אושר במשרד התחבורה.
התושבים המתנגדים ביקשו לקבל תשובות מחברת נתיבי איילון:
- למה צריך ציר העדפה לתחב"צ בלב ליבה של שכונה שקטה?
- הציר יוצא מקצה אחד של הרחוב לקצה השני, איך הוא בדיוק משפר את התחבורה ציבורית בפתח תקווה?
- כמה קווי אוטובוסים יתווספו ?
- לפי התכנית יהיו 12 רמזורים במקום כיכרות, הרמזורים מקשים על התנועה ברחוב, ובהרבה מקומות דווקא מחליפים רמזורים בכיכרות אז למה בהדר גנים עושים בדיוק הפוך?
עד כה לא התקבלו תשובות מגורמים רשמיים וכרגע המצב סטטי, חידושים בנושא אמורים להגיע ככל הנראה אחרי הבחירות.